Efter overtagelsen af HJ Diamantskæring stod den nye ejer Christian med flere udfordringer at løse. Den eksisterende hjemmeside var forældet og viste kun en lille del af virksomhedens services. Samtidig var siden låst i et dyrt system med en 7-års binding, som Christian ikke ønskede at fortsætte med.
Det gamle domæne havde også nogle tekniske udfordringer - det indeholdte et 'æ', som kan give problemer, og sluttede på "AS" fordi virksomheden tidligere var et aktieselskab. Efter Christian overtog firmaet, blev det lavet om til et anpartsselskab (ApS), så domænet passede ikke længere.
Den største opgave var dog at få præsenteret alle virksomhedens services, som den gamle side ikke havde med. Samtidig var det vigtigt at bevare den gode position i Google Maps, som den gamle side havde opbygget.
Jeg startede med en grundig søgeordsanalyse for at kortlægge, hvordan potentielle kunder søger efter disse services på Google. Dette gav mig et klart billede af søgemønstrene i branchen, hvor jeg blandt andet opdagede, at folk søger på forskellige termer for samme ydelse - eksempelvis både "diamantboring" og "betonboring". Derfor skulle de have en dedikeret side til hver.
Baseret på denne analyse lavede jeg en prioriteret plan for hjemmesidens struktur. De mest søgte services som betonboring, diamantskæring og gulvskæring fik dedikerede sider i første fase. Sekundære services som asfaltskæring, rillefræsning og wireskæring blev planlagt til senere faser. På den måde kunne vi fokusere på de vigtigste søgeord først og gradvist udbygge siden med flere services.
Da den gamle hjemmeside var låst hos det tidligere bureau, byggede jeg den nye side på en staging server (testmiljø). Dette gjorde det muligt at bygge hele siden færdig og teste alt grundigt, inden vi flyttede domænet væk fra det gamle bureau. På den måde undgik vi nedtid på hjemmesiden i overgangen mellem de to løsninger.
Jeg fokuserede på tre vigtige områder:
Den nye løsning har allerede vist sin værdi for HJ Diamantskæring: